Tejpování

Kinesio tejpování podporuje správnou funkci svalů, lymfatického systému a kloubů.
 Ostatní 
06. března 2015 20:10 / Wikimedia Commons/U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Alystria Maurer
  0   0
Trápí vás bolesti kolene, kotníku, ramene, zad nebo dalších částí těla? Nebo pouze hledáte cestu, jak předejít nepříjemnému zranění? Pořiďte si tejpovací pásku. Na našich stránkách vám nejen představíme jednotlivé typy tejpovacích pásek, ale vysvětlíme vám také, jak si zatejpovat poškozený sval, přetížený kloub nebo třeba natrženou šlachu. Jakmile tejpování vyzkoušíte, určitě budete mile překvapeni jeho účinky.

Vlastnosti tejpu

Tejpovací páska je tvořena bavlnou a elastickým polyuretanovým vláknem. Tento „mix“ zajišťuje dostatečnou elasticitu materiálu a jeho pevnost. V podstatě by se měl tejp podobat lidské kůži, co se elasticity a tloušťky týče. Konkrétně by měl být schopný zvětšit se o 40 – 60 % své původní délky. Při jeho protažení nesmí dojít k narušení vláken v podélném směru. Na pokožce drží díky lepidlu, které by mělo být tvořeno 100% lékařskou pryskyřicí. A to především kvůli alergiím.

Kromě sportovního využití v podobě opory nataženého svalstva a vazů má tejpování mnoho dalších funkcí. Například při snižování otoků, stabilizaci kloubů, regeneraci, zhojení jizev a mnoho dalších.

Jak správně nalepit tejp na kůži

Mnoho začátečníků si jistě láme hlavu nad tím, jak tejp správně nanést. Je potřeba, abyste při aplikaci tejpovací pásky uvolnili svaly a klouby. Jestliže budete mít propnuté koleno nebo zatnutý sval na ruce, tejp vás po nalepení může škrtit a omezovat úplný rozsah pohybu. Optimální je, když ho na své kůži vůbec nebudete cítít a pokud ho nosíte dlouhodobě, přestanete ho tak i úplně vnímat. Kontakt mezi tejpem a vaší pokožkou musí být dokonalý.

Tejp musí perfektně splynout, což se vám podaří jen za předpokladu, že kůže, na kterou ho nanášíte, bude suchá a hladká. Jestliže v daném místě trpíte například povrchovým krvácením, zánětem nebo třeba jen vyrážkou či atopickým ekzémem, možnost tejpování určitě nejdříve proberte se svým lékařem.

Kdy se tejpy pro vás nehodí

Překážkou jsou například otoky, pocházející z chorob srdce, ledvin nebo jater. Na páskování, zvané někdy také kinesiotaping, také zapomeňte, pokud máte bakteriální nebo virovou infekci s horečkou. Překážkou jsou také kožní problémy včetně spálenin ze sluníčka a drobných poranění.

Pozor také při aplikaci pásky na bradavice a mateřská znaménka. Bez dohledu fyzioterapeuta by se do tejpování neměli pouštět ani těhotné ženy nebo pacienti s cukrovkou. A je třeba dbát i na to, abychom nepřekročili doporučenou dobu nošení, což je pět až sedm dní.

Nehodí se sice pro nemocné s rakovinou, ale naopak ženám po odstranění prsu dokáží pomoci významně.
◼ redakce hobby / inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Stav Věry Špinarové je kritický! Prodělala zástavu srdce! Všichni držte palce, vzkázal syn!

Zprávy

Že by na těch božích mlýnech přece jenom bylo něco pravdy? Premiér Sobotka má hodně velký problém

Bydlení

Chraňte zahradní nábytek před plísní! Roztok si můžete snadno připravit sami!

1. Aňa Geislerová se rozjela! Pořizuje si jedno tetování za druhým!

2. Další smutná událost potkala zpěvačku ze Spice Girls! Mel B zažívá nejhorší období svého života

3. Dcera Karla Vágnera Tereza připravila tátovi ty nejkrásnější narozeniny!

4. Poznáte krásné děvčátko? Vyrostla z ní modelka z dekoltem vydělávajícím miliony!

5. Natálie Kotková nechala přítele Petra Lexu doma a vyrazila do Vysokých Tater