O elektrokolech panuje mnoho mýtů. Pravda je přitom úplně jinde

 Ostatní 
27. února 2018 09:50 / Marie Popelková
  0
📷
4 fotografie v galerii
Nevěřte všemu, co se o elektrokolech povídá Shutterstock
Elektrokola jsou mezi lidmi čím dál tím oblíbenější. A i když už jsou tyto alternativní dopravní prostředky vidět v ulicích víc a víc, stále o nich koluje mnoho mýtů. Ve většině případů jde přitom o nesmysly, které se prý absolutně nezakládají na pravdě.

Také patříte mezi skupinu lidí, kteří jsou přesvědčení, že elektrokolo je těžký nevzhledný stroj, který je drahý a každému sportovci pro smích? Příznivci elektrokol by vás velmi rychle vyvedli z omylu. O tom, jak vybrat správné elektrokolo, jsme psali zde.

Nejčastější mylné představy o elektrokolech kolují zejména z nedostatku informací. V dnešní době již není potřeba se dřít v potu tváře do kopce na kole, které vám nepomůže, ani nemusíte snižovat vysoké nároky na vzhled a provedení kola. A pokud vyberete chytře, neutrpí ani vaše peněženka. A jaké jsou nejčastější nepravdy o elektrokolech?

Mýtus 1: Elektrokolo je těžké a škaredé

Mezi časté omyly patří to, že jsou elektrokola velká, nevzhledná a hlavně těžká. Běžná elektrokola přitom neváží o moc víc než klasická cyklistická kola, a ani v provedení se od nich příliš neliší.

Podle odborníků mívá elektrokolo v průměru jen asi o 5 kg více, než váží obyčejná cyklistická kola bez elektromotoru. Váhu e-kola ovlivňuje především elektromotor a velikost akumulátoru. Akumulátor je povětšinou ukryt v zadní části pod nosičem, anebo v rámu kola – v takovém případě je pak elektrokolo zcela k nerozeznání od kola běžného.

Co se týká vzhledu, trh už dnes nabízí také designové kousky, u kterých si výrobci pohrávají nejen s ukrytím akumulátoru, ale také s materiály či barvami a vzory. Rozšířen je i sortiment klasických městských kol – k dostání jsou i známé „skládačky“ s elektromotorem.

Mýtus 2: E-kola jsou jen pro nesportovce

Elektrokola se vyrábějí v různých provedeních – jak do města, tak do terénu. Lze si nastavit míru asistence, kterou vám e-kolo nabídne. Jízdu si tak můžete užít stejně jako na běžném kole, pouze v prudším nebo kopcovitém terénu zafunguje asistence a uleví vám od zbytečné dřiny. Do cíle tak nemusíte dojíždět vyčerpaní a na pokraji sil.

Asistenci je možné mít zapnutou po celou dobu cesty, kdy je jízda snazší než na běžném kole. To ocení především cyklisté, kteří mají horší kondičku nebo jsou vyššího věku. Stejně tak není problém asistenci vůbec nezapínat: pokud cestou nepřijde těžký terén, můžete su užívat jízdu jako na klasickém kole.

Mýtus 3: Vysoká cena

Cenová nedostupnost e-kol je již minulostí. Kvalitní elektrokolo můžete pořídit za cenu kolem 20 tisíc korun. Elektrokolo seženete samozřejmě i levnější, ale také několikanásobně dražší. Záleží, jaká jsou vaše očekávání a preference při výběru kol.

V cenové hladině okolo 20 tisíc korun pořídíte kola s dostatečnou dojezdovou vzdáleností na jedno nabití, cca kolem 60 až 70 km, ve slušné výbavě i designu.

Mýtus 4: Potřebujete řidičský průkaz

Na elektrokolo řidičský průkaz opravdu nepotřebujete. Elektromotor dopomáhá pouze při aktivním šlapání, umožňuje tak jízdu jako na klasickém kole, ale bez zbytečné námahy.

Některá elektrokola mají funkci „asistent chůze“. Ten vám vypomůže, pokud potřebujete bicykl tlačit například do prudkého kopce. Když asistenta chůze zapnete, kolo pak už jen vedete vedle sebe a jede samo průměrnou rychlostí chůze.

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Celý svět zasáhla zpráva o rakovině princezny Kate. Její mladší bratr James zveřejnil dojemný vzkaz a...

Styl

Díky mimořádně vysokému množství hořčíku dokáží koupele v epsomské soli ulevit od depresí, bolesti a...

Dům a zahrada

Efektivní úklid v domácnosti se psem: Jak na chlupy, skvrny od bláta, moči či krve