Přístřešek na auto zvládnete postavit i svépomocí
Garáž je sice garáž, ale ani obyčejný přístřešek pro auto není k zahození. Pokud jste zdatný kutil, zvládnete jeho postavení i svépomocí. Jaké jsou v posledních letech trendy ve výstavbě garáží, si můžete přečíst v našem článku zde.
Ze všeho nejdříve si vyberte materiál a rozmyslete si rozměry. Dnes už není třeba přístřešek dělat od základů, na internetu jsou k dostání hotové stavebnice, stačí je jen správně sestavit a namontovat. Oproti zděné garáži má přístřešek na auto několik výhod:
- Nízká cena
- Rozmanité rozměry
- Ochrana vozu proti korozi – rychlejší osychání
- Snadnější parkování
- Možnost rychlého výjezdu bez nutnosti zavírat garáž
- Kryté garážové stání můžete mít během jednoho víkendu
Pod přístřeškem je vaše auto chráněno před povětrnostními vlivy – před větrem, deštěm, sněhem či kroupami. Vzhledem k tomu, že montáž stavebnicového přístřešku je opravdu rychlá, můžete dostat své auto pod střechu ještě do nástupu letošní zimy. Udělejte přítrž rannímu odhrnování sněhu z kapoty a oken. Zastřešení také chrání auto před sluncem a slunečním zářením - nepoškozuje se lak a interiér vozu se tolik nepřehřívá. Není tedy nutné zapínat klimatizaci ještě před výjezdem. Pokud navíc umístíte garážový přístřešek ke zdi domu, získáte prostor chráněný z jedné strany. Přístřešek má ještě jednu výhodu, když bude potřeba, s autem vyjedete a můžete místo využít k venkovnímu posezení.
Volba materiálu
Dřevo je nadčasový materiál, který má stálé vlastnosti. Ale je třeba o ně pečovat a čas od času natřít a nalakovat. Oblíbenou alternativou jsou hliníkové přístřešky. Jsou levnější, snadněji se montují a lze je umístit prakticky do každého prostoru, pro svůj moderní a decentní vzhled se hodí k moderní novostavbě i ke staršímu domku. Jde tedy spíše o to vybrat materiál, který je vám sympatičtější a který lépe ladí se vzhledem vašeho domu.
Montáž přístřešku
Nejprve je důležité vybrat místo a přesně zaměřit. Dbejte na to, aby se vám pod přístřešek dobře zajíždělo a daly se pohodlně otevřít dveře. Také výška není zanedbatelným rozměrem – když vystoupíte z auta, mělo by vám nad hlavou zůstat ještě alespoň půl metru prostoru.
Nejdříve se staví nosné sloupky. Je nutné je umístit dostatečně hluboko do země (minimálně 60 centimetrů), případně je zabetonovat, aby odolaly i silnému větru či podmáčené půdě. Ideální podlahou je betonová nebo vydlážděná plocha. Auto může stát rovněž i na hlíně, ovšem musíte počítat s případným roznášením bláta. Pokud tedy neplánujete betonové podloží, je vhodné umístění alespoň zatravňovacích dlaždic, případně vysypání štěrkem a podobně.
Ke sloupkům připevněte nosníky střechy a dokončete základní konstrukci. Poté se namontuje střešní konstrukce, na níž bude držet střešní krytina – může jít o například o polykarbonátové desky. Nakonec se pokládá střešní krytina. Důležité je zatmelit všechny spáry ve spojovacích místech, tedy mezi jednotlivými polykarbonátovými deskami a spáry podél zdi, je-li přístřešek umístěn u domu. Nainstalujte okapy a máte hotovo. Pokud zvolíte přístřešek z neošetřeného dřeva, nezapomeňte na něj nanést ochranný nátěr na dřevo. První nátěr je dobré provést ještě před stavbou, druhý na závěr stavby.