Na zasněžené silnici je třeba změnit styl jízdy
Všechna současná auta jsou vybavena systémy ABS i dalšími, které pomáhají udržet auto na silnici. Základ bezpečné jízdy ale tvoří schopnost přizpůsobit rychlost a styl jízdy stavu vozovky, což je nejčastější problém, který zachycují i policejní statistiky.
Akcelerace
Na sněhu a ledu nikdy nepřidávejte příliš plyn. Čím pomaleji se kola točí, tím lepší mají záběr. Typickou chybou, kterou udělají nezkušení řidiči na kluzkém povrchu je, že v momentu, kdy se ztratí kontakt mezi koly a povrchem ještě přidají plyn, a tím dojde k ještě větší ztrátě kontaktu s vozovkou.
Brzdění
Snažte se na kluzké vozovce jet tak, abyste nemuseli příliš silně brzdit. Co lze zvládnout bržděním motorem, je výhoda. Pokud brzdy neprokluzují a ABS nemusí zasahovat, je brzdná dráha nejkratší. Současně je dobré občas na rovném úseku zkusit, jestli a jak silnice klouže. Pokud za námi nic nejede, můžeme si krátce přibrzdit a podle odezvy ABS zjistíme, jak to na silnici vypadá.
Zatáčení
Do zatáček najíždějte tak, aby odstředivá síla nebyla příliš silná. Při zatáčení byste neměli prudce brzdit. Opatrné přibržďování je možné, zvlášť když by hrozilo, že auto neprojede zatáčkou bez smyku. Při jízdě na zasněžené vozovce je proto potřeba předvídat a zpomalovat již postupně před zatáčkou. Jestliže je na silnici souvislá zledovatělá vrstva, může být velkou výhodou nasadit řetězy. Samozřejmostí jsou zimní pneumatiky.
Závěje
Při závějích na silnicích se snažíme jim vyhnout. Jestliže jde o menší závěj, můžeme ji projet. Závěj nesmí být vyšší než světlá výška vozu. Pokud se rozhodneme závějí projet, neměli bychom před ní zbytečně brzdit, aby měl automobil dostatečnou kinetickou energii k proražení bariéry. Vysoké závěje se nesnažíme projet, raději zastavíme a počkáme, až se protisměr uvolní.