Inspirace na zdravé a přitom chutné svačiny do školy

Jistě si občas jako rodič lámete hlavu nad tím, co dát svému dítěti do školy na svačinu.
 Ostatní 
12. května 2015 23:30 / Wikimedia Commons/Lablascovegmenu
  0   0
Už vám došla inspirace v tom, co dát dětem do školy ke svačině? Pak se vám jistě hodí pět zaručeně zdravých a odborníky schválených receptů.

Svačiny jsou pro děti velmi důležité, protože slouží k doplnění energie a zachování vyrovnané hladiny krevního cukru. Pokud děti pravidelně svačí, jsou méně unavené, mohou se lépe soustředit a jsou schopné podávat adekvátní výkony,“ upozorňuje dietoložka a odborná poradkyně přes výživu PhDr. Karolína Hlavatá.


Proto by výživová hodnota svačin měla být vždy na prvním místě. Nevhodná skladba vede k nadbytečnému příjmu nasycených mastných kyselin a jednoduchých sacharidů, často chybí vláknina a vápník. Ve spojení s nepravidelným jídelním režimem se přitom zvyšuje riziko vzniku nadváhy a obezity nebo dochází k rozvoji poruch příjmu potravy.

Pět receptů na vyvážené svačiny

Kaiserka s pomazánkou z červené čočky s cherry rajčátky a jablkem

Na pomazánku potřebujete: 40 g červené čočky, lžíci řepkového oleje, 10 g mrkve, 10 g bílé cibule, česnek, sůl, citronovou šťávu, kaiserku

Příprava: Na oleji orestujte na kostičky nakrájenou cibuli, utřený česnek a nahrubo nastrouhanou mrkev. Přidejte propláchnutou červenou čočku a společně restujte asi 5 minut. Vše zalijte 100 ml vařící vody a za občasného míchání pomalu duste do měkka, asi 20 minut, dokud se všechna voda nevyvaří. Nechte zchladnout. Poté dochuťte solí, česnekem a citronovou šťávou. Pomazánku namažte na kaiserku, můžete ozdobit lístečky bazalky nebo rukoly.

Bagetka s kousky grilovaného kuřete, jogurtovým dresinkem a listy římského salátu

Potřebujete: bílý jogurt, čerstvé bylinky, trochu soli, citronovou šťávu, může být i lisovaný česnek, bylinkové či rajčatové pesto či avokádová pasta

Příprava: Jogurtový dresink si udělejte, jak ho máte rádi, použijte ingredience v poměru, který vám chuťově vyhovuje. Pak jím potřete tmavou bagetku, do které dejte i kousky grilovaného nebo pečeného kuřete – můžete použít to, které zbylo po nedělním obědě.

Ovocný salát s avokádovým nebo sezamovým olejem, mléko a sójový rohlík

Na ovocný salát potřebujete: 50 g banánu, 50 g broskví, 50 g hroznového vína, avokádový nebo sezamový olej

Příprava: Ovoce nakrájejte a smíchejte. Vše zalijte kapkou oleje. Tip: Pokud nemáte doma vhodný olej na přípravu ovocných salátů, můžete ho nahradit například 10 g slunečnicových semínek...

Grahamový rohlík s bylinkovým žervé a ředkvičkami a jogurt s ovocem a medem

Na „domácí" žervé potřebujete: klasické koupené žervé, bylinky podle chuti

Na ochucený jogurt potřebujete: klasický bílý jogurt, sezonní ovoce, například meruňky, borůvky, jablka, med

Příprava: Do originálního žervé stačí přimíchat bylinky podle chuti. Do jogurtu vmíchejte čerstvé ovoce a doslaďte jej medem.

Sendvič s vařeným vejcem a zeleninou

Na sendvič budete potřebovat: 1 vejce, 4 plátky celozrnného toastového chleba, margarín, 2 plátky polotvrdého sýra do 30 % tuku v sušině

Příprava: Vejce uvařte natvrdo a nechte vychladnout. Pak ho oloupejte a pokrájejte na kousky, jako na chlebíčky. Dva plátky toastového chleba potřete trochou margarínu, poklaďte vajíčkem a dejte navrch plátek sýra, pak překryjte suchým plátkem. Vzniknou vám tak dva toasty.

Zeleninový salát nebo jen kousky zeleniny (papriky, okurky, rajčat nebo třeba kedlubny) připravte dle chuti.
◼ redakce hobby / inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Dovolená za hubičku: Skvělé tipy, jak cestovat co nejlevněji

Věda & Vesmír

Je libo e-cigaretku? Tak zadržte, aktuální studie odhalila znepokojivá zdravotní rizika

Bydlení

Vybíráte si lednici a nevyznáte se v jejich terminologii? Tady máte návod

Zavřít reklamu