Pokud prodáváte byt či dům, nechte si poradit, jak vydělat mnohem víc

 Dům 
28. prosince 2019 13:54 / Veronika Prášilová
  1
📷
5 fotografií v galerii
Udělat dojem na první pohled, to je oč tu běží Depositphotos
Všechno vystěhovat, sundat záclony, vytahat háčky ze zdí a nechat prázdný byt. Takto se nemovitosti prodávaly dříve, aby působily prostornějším dojmem a zájemce si mohl lépe představit, jak by si místnosti vybavil po svém. Dnes je trend jiný. A ze zkušeností realitních makléřů je možné vydělat víc až o desítky tisíc korun.

Pokud se rozhodnete prodat byt či dům sami, což v dnešní době není nijak zvlášť náročné, poradíme vám, co udělat, abyste na zájemce udělali dojem a nemuseli se bát říci si o více peněz. Objevte kouzlo takzvaného home stagingu.

Prázdný, smutný, vybydlený

Jak jsme již zmínili, dříve makléři radili před prodejem pokud možno všechno vyklidit, aby zájemce nebyl ovlivněn vaším vkusem, nábytkem, nabyl dojmu většího prostoru a mohl zapojit svoji fantazii, jak by si prostory vybavil po svém. Ukázalo se však, že fádní fotografie prázdného bytu či domu případné zájemce mohou dokonce odradit od návštěvy, i když může být stav nabízené nemovitosti sebelepší. Holé stěny, často už bez vypínačů a světel, s trčícími dráty, evokují spíše vybydlené prostory. Ale vy přece chcete zaujmout a prodat co nejlépe, nebo ne?

První dojem je nejdůležitější

Ať už jde o zboží za pár korun nebo nemovitost za miliony, pravidla prodeje jsou stejná. První kupují oči. Řekněte sami, sáhnete v obchodě raději po fádním obalu s jednoduchým nápisem, nebo takovém, který hýří barvami, obrázky a superlativy? A to stejné platí u nemovitosti. Zaujmou vás spíše čtyři holé stěny nebo interiér téměř jako ze žurnálu? Čtěte také: Vylepšit byt můžete i za pár korun. Stačí jen pár dobrých nápadů.

Začalo to v Americe

Z aranžování bytu či domu před prodejem se v 80. letech stal dokonce samostatný obor. Návrháři interiérů ve Spojených státech našli díru na trhu a vrhli se ji zaplnit se vší vervou. A tak se zrodil home staging. Ze zámoří se tento trend dostal do Evropy a rychle se rozšířil. Není divu. Zatímco vystěhované nemovitosti často čekaly na svého nového majitele i několik měsíců, u těch naaranžovaných se dveře prakticky netrhly.

Rekonstrukce, nebo home staging?

Mnoho lidí, dle průzkumů častěji ženy, trvají na tom, že se byt či dům musí před prodejem rekonstruovat. Často je za tím mylný dojem, co si kupující bude myslet o tom, že třeba nemáte vymalováno, dveře vržou, parkety by chtěly přebrousit a žaluzie v kuchyni nejdou vytáhnout. Opak je pravdou. Rekonstrukce nezvýší cenu nemovitosti o tolik, aby se vám investice vrátila, natož něco vydělala. Zatímco šikovně provedený home staging je sázkou na jistotu.

Nejste na to sami

Je prokázáno, že za minimum úsilí věnovaného home stagingu dosáhnete buď rychlejšího prodeje, nebo vyšší ceny. A tento nárůst může být až o závratných 10 procent. A to už se vyplatí najmout si specializovanou firmu. Vaše investice bude v řádech tisíců korun, které se vám ale několikanásobně vrátí nazpět. Funguje to jednoduše. Odborník na home staging si vaši nemovitost přijede prohlédnout, zkušeným okem posoudí, co by se s ní dalo provést, aby se lépe prodávala, a také vše zařídí.

To znamená, že do vlastních skladů odveze vše, co se mu do výsledného efektu nehodí, a naopak přiveze své doplňky: závěsy, obrazy, zrcadla, dekorace, ale třeba i koberce a nábytek. Po úspěšném prodeji si pak vše zase odveze. Koneckonců, zkuste sami v naší fotogalerii posoudit, zda se vám nemovitost líbí více před či po zásahu odborníků.

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Známý šéfkuchař Ondřej Molina a slavný barman Tomáš Melzer umí připravit neskutečné dobroty i z toho,...

Styl

Zimní bundy od JD Sports - připravte se na Black Friday

Tech

Sporťák s kočičíma ušima byl posledním dílkem skládačky