Inspirace pro zavařování. Do sklenic mohou dýně, zelená rajčata i jeřabiny

Zavařování sice trvá, ale z výsledku se radujete celou zimu
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Ostatní 
20. září 2020 11:08 / Depositphotos
  1   0
Zeleninové záhonky se pomalu začínají vyprazdňovat. Ale i poslední zbytky úrody se vyplatí uchovat pro pozdější použití. A pokud některé zeleniny není dostatek na samostatné zavařování, můžete si udělat různé kombinované směsi.

Pojďte se s námi inspirovat, co stojí za to na podzim uchovat pro blížící se chladné měsíce.

Univerzální dýně

Možná i vy máte ještě na zahrádce dýně. Případně se nyní dají výhodně koupit na trzích i v supermarketech. Dýně jsou skvělé nejen na sladkou či slanou úpravu pro okamžité použití, ale také k zavaření. Zřejmě nejznámějším využitím je kompotování nebo vaření džemu. Receptů je nepřeberné množství, letos byste však mohli zkusit experimentovat a připravit si třeba pikantní dýňové čatní.

Posilujeme imunitu

Podzim se neomylně hlásí o slovo je třeba začít posilovat imunitu. Skvěle nám k tomu poslouží plody, které jsou bohaté nejen na vitamin C, ale také A a E, proto jsou pro sychravé počasí vhodným doplňkem v různých podobách. Řeč je o šípcích, které mají dokonce až dvacetkrát více vitaminů než pomeranče a navíc jsou skvělé jako podpora dobrého trávení.

Dají se z nich vyrobit kompoty, sirupy nebo dokonce kečup. Myslete však na to, že sbírat se musejí ve chvíli, kdy jsou krásně červené, ale ještě ne měkké. Ideální je vyčkat do prvních mrazíků, které zajistí, že se v šípcích vytvoří více cukru. Avšak je třeba myslet na to, že plody nesmí přezrát.

Oranžové korálky na chřipku

Jeřabinami obsypané stromy lákají ptáky a měly by i vás. Jsou totiž vhodným podpůrným prostředkem při některých virových onemocněních, například chřipce. Doporučují se i při hypovitaminózách či revmatismu. Podporují také vylučování žluči.

Zelená rajčata nevyhazujte

Také máte na zahradě keříky s rajčaty, ale máte obavy, že vzhledem ke zhoršujícímu se počasí nestihnou dozrát? Zelená rajčata sice nejsou vhodná k přímé konzumaci, ale dají se naložit nebo mohou být základem čatní. Pokud máte obavy, že by vám zelená rajčata mohla způsobit zdravotní obtíže z důvodu obsahu solaninu, starosti nechejte stranou. Jednak byste jich museli sníst opravdu velké množství, jednak se tato látka likviduje při jejich tepelné úpravě, kterou při nakládání i přípravě směsi pod maso rajčata rozhodně projdou.

Asi máte své oblíbené recepty, zkuste si však letos udělat i něco netradičního. Nápadů je plný internet. Jako základ vám poslouží také další zelenina, kterou ještě možná máte na zahrádce, například zelí, cukety nebo červená řepa. Ta je sice velmi zdravá, ale málokdo se do její přípravy pouští. Náš další článek by vás mohl inspirovat: Jak připravit červenou řepu, aby vám chutnala.

Veronika Prášilová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Nechce se vám k moři, ale bez vody si léto nedovedete představit? Máme pro vás netradiční tip

Věda & Vesmír

Průměrná délka života člověka roste. Vědci ale přicházejí se zjištěním, které bude pro mnohé...

Bydlení

Jedlá soda nemusí být vždy dobrý pomocník. Na tyto předměty ji rozhodně nepoužívejte

Zavřít reklamu