Pijete málo vody a nevíte jak zvýšit denní příjem? Máme pro vás několik tipů.

Voda je potřebná pro činnost všech tělesných funkcí, každá buňka, tkáň, orgán a systém pracují v tekutém prostředí.
 Ostatní 
16. února 2015 08:33 / Wikimedia Commons/Roger McLassus
  0   0
Pitný režim je pojem, který se dnes skloňuje ve všech pádech. Označuje nezbytné pravidelné doplňování tekutin, které tělo ztrácí například pocením nebo dýcháním. Voda je potřebná pro činnost všech tělesných funkcí, každá buňka, tkáň, orgán a systém pracují v tekutém prostředí. Naše schopnost úspěšně a šťastně žít je podmíněna i množstvím vody, které během dne vypijeme.

Optimální individuální příjem tekutin nelze přesně stanovit. Lékařská literatura uvádí, že denně potřebujeme přijmout minimálně 1,2 litru tekutin. Dbejte spíše na to, aby bylo tekutin o něco více, ale nejde-li o mimořádnou situaci, není vhodné zvyšovat příjem tekutin nad 3 litry, neboť se pak přetěžují ledviny a vyplavují důležité minerální látky. Potřeba vody stoupá s fyzickou námahou či sportem a při zvýšené teplotě okolí.

My jsme pro vás připravili 7 triků, jak svůj pitný režim začít dodržovat:

1. Nastavte si konkrétní cíl pro daný den

Možná již pijete dané množství každý den - nebo možná nepijete vůbec. Začněte tím, že přijdete na to, kolik vody pijete nyní, a kolik byste měli vypít. Pak začněte od nuly a postupně zvyšujte dávku. >
2. Začleňte pití vody do denních rituálů

Pokud již máte vybudované ranní nebo večerní rutiny, přidejte k nim pití vody. Stále můžete mít svou ranní kávu, přidejte k ní jen sklenici vody.

Nachystejte si večer před spaním sklenici na noční stolek (opakujte každý večer) a ráno ji vždy naleznete na stejném místě.

3. Investujte do láhve s vodou

Ať už to bude láhev vaší oblíbené barvy nebo s jedinečným designem, docílíte tím většího pouta mezi vámi a vaší láhví. Navíc může být i módním doplňkem.

4. Nainstalujte si aplikaci nebo si nastavte upomínku

Pokud máte stále problém se začleněním pitného režimu do vašeho denního plánu, pak využijte mobilních telefonů jako pomocníkům k připomenutí. Jednou z možností je nastavit si upomínky v dané časy, které vám budou připomínat, že je čas se napít. Další možností je stáhnout si zdarma aplikaci, která vám pomůže sledovat, připomínat a analyzovat váš pitný režim.

5. Přidejte ovoce, zeleninu nebo bylinky

Přidejte do vody oblíbenou chuť nebo kombinaci chutí - jako jsou jahody, citrusy, máta, levandule...Na internetu najdete mnoho receptů.

6. Použijte brčko

Budete pít více a rychleji.

7. Jezte vodu

Ano, i jídlo obsahuje vodu. Nedodá vám dost jakožto denní příjem vody, ale jsou některé potraviny, které si můžete připravit jako svačinu a zvýšíte si svůj denní příjem vody. Ovoce a zelenina jsou výborným zdrojem vody. Zde jsou některé z ovoce a zeleninu s nejvyšším obsahem vody: okurka, hlávkový salát, celer, ředkvička, rajče, paprika, květák, meloun, špenát, jahody, brokolice, grapefruit, meruňky, třešně, hrozny a cuketa.
◼ redakce hobby / inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Hoďte sychravé počasí za hlavu. Užijte si úchvatné moře i teplé dny plnými doušky

Věda & Vesmír

Na Marsu byla objevena záhadná trojice propojených kráterů

Bydlení

Zahradní box oceníte na zahradě i v dílně. Dáte do něj i jízdní kola

Zavřít reklamu