Oprava nebo reklamace bot?

Vzhledem k tomu, že cena většiny oprav se pohybuje v řádu stokorun, je jasné, že boty za několik tisíc korun se rozhodně vyplatí nechat v opravně
 Ostatní 
04. listopadu 2015 16:19 / Wikimedia Commons/Joe Mabel
  0   0
Podpatek vám zůstal mezi dlažebními kostkami, až na ulici jste si všimli začínajícího „žraloka“ na špičce boty nebo chcete jen podrazit boty s koženou podešví, opravit sešlapaný patník či vyspravit a dodat ztracený lesk vašemu oblíbenému páru obuvi, aby ještě alespoň jednu sezónu vydržel? V takové chvíli oceníte služby rychloopravny, kde vám dokážou poškozenou obuv opravit třeba i na počkání.

Vzhledem k tomu, že cena většiny oprav se pohybuje v řádu stokorun, je jasné, že boty za několik tisíc korun se rozhodně vyplatí nechat v opravně. Pokud ale někdo dává přednost obuvi z tržnice za několik set, je lepší je po první závadě vyhodit a koupit nové. Boty z příkladu číslo jedna ale mohou při správném nošení a ošetřování vydržet mnoho let.

Orientační cena za některé opravy bot


Vytažení bot do šířky nebo délky cca 60 Kč

Oprava podrážky od 200 Kč do 400 Kč

Oprava podešve od 250 Kč do 350 Kč

Oprava špičky od 80 Kč do 150 Kč

Lepení od 40 Kč do 250 Kč

Přesná cena za opravu je ale velice individuální a opravny udávají buď spodní hranici, nebo orientační rozmezí cen. Záleží na míře poškození, opotřebení materiálu a také na možnostech výběru nebo volbě materiálu použitého při opravě ze strany zákazníka. Případně také na technologii užité při opravě.b>Například zda se k opravě použije lepení, nebo šití. Rozdílná je také doba, po kterou si na svou obuv zákazník počká. Něco se dá stihnout na počkání, ale řada oprav trvá i týdny.

Co když boty opravit nejdou a je nutná reklamace?


Mezi oprávněné reklamace způsobené vadou materiálu patří například rozlepení svršku a spodku obuvi, popraskané šití na svršku obuvi a prasklé podešve. Pokud ovšem nebyly podešve předtím poškozeny, třeba tím, že je zákazník o něco prořízl. Může jít také o olupování povrchové úpravy, nebo praskání svrškového materiálu v místě opakovaného ohybu.

Vady jako rozlepení svršku a spodku obuvi, nebo popraskané šití na svršku obuvi, jdou jednoduše opravit. Pokud tedy kupující zjistí nějaký problém, měl by boty co nejdříve reklamovat v prodejně, kde je koupil. Nebo v kterékoliv prodejně, patřící prodávajícímu, která tento typ bot nabízí, případně v sídle či místě podnikání prodávajícího.

K reklamaci není třeba krabice, v níž zákazník boty koupil. Obuv má být očištěná, suchá a hygienicky nezávadná. Hygienická závadnost je jediný důvod, kdy prodávající může reklamaci ihned odmítnout a nemusí se jí vůbec zabývat.

O reklamaci je třeba sepsat písemné potvrzení, například reklamační protokol, s přesným datem a důvodem, proč zákazník obuv reklamuje a jak si ji přeje vyřídit. Později se na protokolu objeví, kdy a jak byla reklamace vyřízena. Pokud se prodávající se zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě, je reklamace obvykle vyřízena do třiceti dnů.
◼ redakce hobby / inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Nejkrásnější pláže Apeninského poloostrova, nad jejichž krásou se vám bude tajit dech

Věda & Vesmír

V Rudém moři narazíte na živočichy jako z hororu. Kteří z nich jsou vůbec nejobávanější?

Bydlení

Také žaluzie potřebují alespoň základní péči, aby dobře sloužily. Víte, jak se o ně starat?

Zavřít reklamu