Část odpadu můžete v domácnosti využít hned na několik věcí. Přinášíme zajímavé tipy

Okurkový lák pomůže na spálenou kůži i ucpaný odpad
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Dům 
18. srpna 2019 12:06 / Shutterstock
  0   0
Snažíte se třídit odpad, ale stále jej vyhazujete velké množství například při vaření? Slupky od brambor, banánů nebo pomerančů můžete ale využít k dalším účelům.

Velká část domácností je zvyklá třídit odpad alespoň tak, že dává plasty do jiného koše než sklo nebo papír. Stále se ale najdou věci, které nemusíte házet do odpadu a lze je dál použít. Některé poslouží jako hnojivo, jiné na zdravotní potíže nebo na ucpaný odpad.

Okurkový lák na spálenou kůži i ucpaný odpad

Pokud dáváte okurky na chlebíčky a už berete ze sklenice poslední, nevylévejte okurkový lák. Využít jej můžete hned na několik věcí. Pokud jste absolvovali náročný večírek s množstvím alkoholu a není vám dobře, kyselý lák by vám měl alespoň trochu pomoct. Také ho ale můžete nalít do ucpaného odpadu, který se tím zprůchodní. Jestli jste se spálili na slunci, můžete si také kapesník namočený v okurkovém láku přiložit na kůži a pocítíte úlevu.

Zažívací potíže zaženou zelené korunky z jahod

Trápí vás zažívací potíže? Potom pomohou jahody. Ne však plody, ale kupodivu korunky od jahod, které každý často odloupne a vyhazuje. Většinou s nimi jahodu utrhnete na zahradě, ale často je mají i jahody z obchodu. Když korunky očistíte a usušíte, odvar z nich použijte právě na zažívací potíže.

Říká se, že pomeranč má hodně vitamínů. Posloužit vám může ale i jeho slupka. Když ji usušíte, nechejte ji potom vonět po celém bytě. Uvolňuje totiž látky, které odbourávají stres a úzkost. Nevyhazujte ani střed z ananasu. Když ho hodíte do mixéru, získáte díky němu zdravý nápoj.

Skořápky od vajec jako dobré hnojivo

I když si to možná nemyslíte, hodit se budou i skořápky od vajíček. Přimíchejte je do půdy v květináčích, kde vám poslouží jako dobré hnojivo. Obdobné je to i s banánovými slupkami. Když je nakrájíte a přidáte do půdy, prospěje to vašim květinám.

Zdrojem vitamínů, minerálů a vlákniny jsou zase listy celeru. Nezdráhejte se proto odřezat si pár lístků a přidat je třeba do salátu. Minerály, vitamíny i protein obsahují zase dřevnaté kousky pod růžičkami květáku a brokolice. Nemusíte je jíst syrové, ale přidejte je třeba k dušenému masu nebo k zelenině. Zdrojem minerálů je i slupka od brambor, proto je rozhodně neloupejte a uvařte je i se slupkou. O chybách při třídění odpadu jsme psali zde.

Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Rozlučte se s létem stylově: Na nejslunnějším místě Evropy

Věda & Vesmír

Ozónová díra je letos rekordně malá. Může za to hned několik faktorů

Bydlení

Vyzkoušejte sílu aspirinu. Dokáže zázraky s prádlem i v koupelně

Zavřít reklamu