Příprava sněhové frézy na nadcházející sezonu

Než vyrazíme se sněhovou frézou do boje se závějemi, musíme ji důkladně zkontrolovat a připravit
 Dílna 
06. října 2014 08:33 / zastreseno.cz
  0   0
Před začátkem zimní sezóny musíme dopřát sněhové fréze potřebnou péči, abychom předešli poruchám a stroj nám spolehlivě sloužil po celou zimu. A rozhodně nejde pouze o dohuštění pneumatik, výměnu oleje a dolití benzínu.

Při přípravě na první zdolávání závějí je výměna oleje opravdu nejdůležitější. Motor nastartujeme, necháme krátce běžet, a zahřátý olej pak vypustíme do sběrné nádoby. Neznáme-li doporučený typ oleje, dodržujeme následující pravidlo: V čím vyšší nadmořské výšce a větších mrazech se strojem pracujeme, tím kvalitnější olej motor vyžaduje.

Zkontrolujeme zapalovací svíčku. Je-li její povrch našedlý, vypálený, je vše v pořádku. Pokud je silně začernalá nebo namodralá, musíme ji vyměnit a nechat v servisu seřídit karburátor. Poté vyzkoušíme startování a zkontrolujeme startovací šňůru. Roztřepenou nebo po nouzové opravě zkrácenou určitě vyměníme. Vypustíme starý benzín a nalijeme plnou nádrž. U motorů s elektrickým startérem zkontrolujeme akumulátor a případně ho dobijeme.

U jednostupňové frézy zkontrolujeme gumovou stírací hranu lišty, která nesmí být nikde natržená nebo roztřepená, napnutí a stav klínového řemenu, vyčistíme prostor pod krytem a promažeme uložení řemenic konzervačním olejem. U dvoustupňové zkontrolujeme opotřebení ocelového šneku i lopatek ventilátoru. Hrany šneku podle potřeby přibrousíme pilníkem, pokud je šnek ohnutý nebo zdeformovaný, vyměníme jej. Nezapomeneme zkontrolovat střižné šrouby, které brání poškození šneku, ventilátoru nebo drahé převodovky. Zkontrolujeme hladinu oleje a dotažení zátky převodovky ocelového šneku.

U adaptérů stavebnicových systémů zkontrolujeme hladinu oleje v přídavné převodovce pro vysokootáčkový ventilátor, stav kotouče odstředivé spojky, promazání připojovací příruby i hladinu oleje v hlavní převodovce. Mechanické, hydrostatické i hybridní převodovky jsou prakticky bezúdržbové, stačí pouze kontrola hladiny oleje. U hybridů kontroluje elektromechanický pohon řídicí elektronika. Opravy převodů a pohonů obvykle vyžadují speciální zařízení a náhradní díly, takže bychom je měli raději svěřit odbornému servisu.
◼ redakce hobby / inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Chcete-li poznat to pravé Španělsko, musíte navštívit Jerez. Učaruje vás i v zimě

Věda & Vesmír

Kriticky ohrožený krokodýl je na pokraji vyhynutí. Vědci učinili nečekaný objev, který by ho mohl...

Bydlení

Jak pečovat o parkety? Postačí vám správně naředěný ocet

Zavřít reklamu