Humus není humus, ale oblíbený celosvětový dip

Hummus je skvělým zdrojem železa, vitamínů řady B, obsahuje proteiny a vlákninu.
 Ostatní 
07. května 2016 18:59 / Internet
  0   0
Hummus je studený pokrm levantského původu, kaše či dip z rozmačkané uvařené cizrny smíchané s tahinou (sezamovou pastou), olivovým olejem, citronovou šťávou, solí a česnekem. Je oblíbený zejména v oblasti Středního východu, v kuchyních původem z této oblasti se používá celosvětově.

Ingredience:


2 a 1/2 hrnku cizrny namočené přes noc do 2,5 litru studené vody NEBO cca 3 hrnky cizrny z konzervy

1 lžička prášku do pečiva

4 lžičky tahini (sezamová pasta, koupíte např. ve zdravé výživě)

3 lžíce kvalitního olivového oleje + další k podávání

1/2 lžičky římského kmínu

3 lžíce čerstvě vymačkané citrónové šťávy

sůl

Postup:


Přes noc namočnou cizrnu slijte, dejte do většího hrnce, přidejte 2 a půl litru vody a prášek do pečiva a přiveďte k varu. V otevřeném hrnci vařte 2 hodiny, dokud není cizrna velmi měkká. Slijte a nechte dalších 40 minut odstát. Jednodušší (a musím přiznat, že pro mě i chutnější) varianta je použít kvalitní cizrnu z konzervy (např. Alnatura). Cizrnu, tahini, olivový olej, římský kmín, 1/2 lžičky soli a 1/2 hrnku vody, ve které se cizrna vařila (nebo té z konzervy) dáme do mixéru (nebo použijeme tyčový mixér) a mixujeme tak dlouho, dokud není směs hladká. Přendáme do uzavíratelné nádoby a necháme nejméně 3 hodiny odpočinout v lednici. Před podáváním posypeme oblíbeným kořením a zalijeme olivovým olejem.
◼ redakce hobby / inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Toužíte po šlechtickém titulu? Navštivte některý z mikrostátů

Věda & Vesmír

Varovné příznaky onemocnění, kterým nevěnujeme žádnou pozornost

Bydlení

Sklo, dřevo nebo plast? Jak neudělat chybu při výběru prkénka na krájení

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn